uitgelopen lager 4CM

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
misterbrons
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 feb 2006, 11:27

uitgelopen lager 4CM

Bericht door misterbrons » 28 jan 2008, 16:12

Bij de mslb. "Anna" van de fam. Egas uit Sliedrecht is een probleem ontstaan met een uitgelopen krukas lager.
Op hun weblog is het allemaal goed te volgen hoe de reparatie gaat.
Normaal is er maar 1 mogelijkheid en dat is de krukas uitbouwen en naar de slijperij brengen.
Hier is de krukas op locatie gepelt.
Hoe dat in zijn werk gaat kunt u natuurlijk lezen in de weblog bij:

http://sleepvaart.spaces.live.com/

kijk bij 14 januari voor de foto's aldaar.

Voorproefje van 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Deze manier scheelt wel heel veel werk en moet een perfect resultaat kunnen geven.

Industrie 2D4
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009, 20:59

Re: uitgelopen lager 4CM

Bericht door Industrie 2D4 » 15 jul 2009, 08:12

Hallo,ik ben in het bezit van een Industrie 2D4.Deze motor heeft een uitgelopen drijfstanglager,waardoor de krukas lichte groeven heeft gekregen.(niet verkleurd)
Nu zie ik dat jullie op locatie de krukas hebben laten pellen,dit zou voor mij ook een ideale optie zijn.
Mijn vraag :Wie kan zoiets? of door wie hebben jullie dit laten doen? wat zijn hier plusminus de kosten van?
Groetjes van Roy Gulikers.
MSB Liberte.

peter egas
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2008, 14:47

Re: uitgelopen lager 4CM

Bericht door peter egas » 15 jul 2009, 16:26

Dit was een dure oplossing, maar het werkte prima . Het tweede drijfstanglager die bij ons ook er was uit gelopen, Heb ik de krukas zelf geslepen door twee halve schalen te maken die 0.10 mm minder was als de diameter van de krukastap met slijppasta , daarna meten ,meten en nog eens meten . verschillende slijpasta gebruikt. Naar alles zuiver rond gemeten te hebben , de krukastap gepolijst, en daarna het lager laten gieten naar de diameter. Op mijn website kan je het lezen hoe of wat http://www.sleepvaart.spaces.live.com verder mail mij je telefoon nummer door op egas@scarlet.nl , zodat we eens kunnen babbelen over hoe en wat. Groetjes Peter Egas.

Plaats reactie