Hogedruk brandtstof pomp

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
fladder
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:49

Hogedruk brandtstof pomp

Bericht door fladder » 07 mei 2008, 14:49

Hallo heren,

heeft iemand een tekening of zoiets van een hogedruk brandtstofpomp van een bronsmotor uit 1925.
Het is een 2cilinder 4takt met 40 pk. waarschijnlijk van het type 2dc (er zit geen motorplaatje meer op).
Hij ligt in de sleepboot 'Zwarte Water'.
De reden waarom ik er om vraag is omdat bij warme motor hij niet meer uit wil en bij koude motor wel,dus ik vermoedt dat er enige slijtage opgetreden is waar door de helix/plunjer niet meer goed sluit.
En ik zou graag enige info willen hebben over de bedrijfstemperaturen en drukken van de smeerolie, koelwater en uitlaatgassen.
Ik hoop dat ik enige reactie kan verwachten alvast bedankt.

Roy van Dijk.

misterbrons
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 feb 2006, 11:27

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Bericht door misterbrons » 10 mei 2008, 20:38

Tekeningen en boekjes zijn nog wel te koop denk ik bij de Bronsstichting:
http://www.bronsstichting.nl

De tekening in iets kleiner formaat:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan je deze afbeeldingen via de mail wel sturen in iets duidelijker formaat als je dat wilt.

fladder
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:49

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Bericht door fladder » 11 mei 2008, 08:52

hartstikke bedankt en als het via de mail kan zou het helem aal geweldig zijn mijn adres is fladder82@live.nl
alvast bedankt.

IJssel
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2007, 19:21

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Bericht door IJssel » 01 jun 2008, 13:04

Graag sluit ik me even aan bij dit onderwerp. Als je de pomp demonteerd zal deze waarschijnlijk ook opnieuw afgesteld moeten worden. In de handleiding vindt ik hierover geen gegevens. In mijn sleepboot IJSSEL staat een Brons 2D 70 pk met oplading.(90 PK) Deze heetf dezelfde hogedrukpomp. Graag wil ik het inspuitmomet controleren. Ik heb het idee dat de inspuiting iets te laat staat. Is er iemand die weet hoe deze afstelling gedaan wordt en wat het juiste inspuitmoment is.

Albert

Plaats reactie