afdichten dieselleidingen en koppelingen

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

afdichten dieselleidingen en koppelingen

Bericht door Rick Horst » 05 mei 2009, 18:31

Beste,
Waarmee dicht je het best koppelingen af in de dieselleidingen? Teflontape is niet geschikt maar wat wel, ik ben er nog steeds niet achter. Een dieselmonteur die ik sprak gebruikte 'gele loctite' maar wist niet welk type. Op de site van loctite kom ik er niet uit. Volgens mij werd vroeger hennep gebruikt met pasta.

gr.
Rick

peter egas
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2008, 14:47

Re: afdichten dieselleidingen en koppelingen

Bericht door peter egas » 05 mei 2009, 19:46

gaskit van loctite is geel van kleur en werkt prima

Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Re: afdichten dieselleidingen en koppelingen

Bericht door Rick Horst » 07 mei 2009, 18:04

Beste Peter,

dank voor je reactie, weet je toevallig een type nummer? op internet kan ik het niet terugvinden, wellicht dat die jongens van de warmteservice.nl dat hebben/moeten weten, die zitten bij mij om de hoek.



gr.
Rick

Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Re: afdichten dieselleidingen en koppelingen

Bericht door Rick Horst » 08 mei 2009, 08:02

en hier het antwoord van Loctite

Geachte,

Voor het afdichten van fitwerk tussen metalen leidingen mag u gebruik maken van de producten Loctite 542 of Loctite 577, afhankelijk van de diameter van de leiding. Beide producten zijn bestand tegen dieselolie.
Bij leidingen met een diameter tot 1/2" kunt u Loctite 542 gebruiken.
Voor leidingen met een diameter tussen 1/2" en 3" is Loctite 577 geschikt.

Plaats reactie