tips vetkoord/pakking waterpomp vervangen

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

tips vetkoord/pakking waterpomp vervangen

Bericht door Rick Horst » 15 mei 2009, 14:54

Ik wil het vetkoord/pakking vervangen van de waterpomp, huis bovenop losdraaien, oude eruit nieuwe erin. Ik ga ervanuitt dat er zoiets in zit. Heeft iemand nog tips dit zo goed mogelijk te doen? Welke diameter gaat hierin?

gr.
Rick

roy-history
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:58

Re: tips vetkoord/pakking waterpomp vervangen

Bericht door roy-history » 16 mei 2009, 18:47

.
Laatst gewijzigd door roy-history op 28 feb 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Re: tips vetkoord/pakking waterpomp vervangen

Bericht door Rick Horst » 17 mei 2009, 08:47

ah, bedankt, nu weet ik helemaal hoe het zit, Ik heb geprobeerd om hem gisteren te demonteren maar kreeg de zuiger niet langs het nokkenasje. Ik vroeg me al af wat ik moest demonteren het nokkenasje of de pomp (kan ik moeilijker bij). Maar ik zag ook dat ik nog veel ruimte had om de flens aan te draaien (ruim 1,5 centimeter), de pomp lekt nu al beduidend minder. Dat aandraaien is overigens eerder aantikken met een beitel en hamer.


Weet je zo welke diameter vetkoord erin gaat?

gr.
Rick

Plaats reactie