Pagina 1 van 1

Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 20 feb 2011, 13:39
door Rick Horst
De uitlaatklep van de eerste cillinder lekt (Brons D, 70 pk) en dit lijkt langzaam meer te worden hetgeen zich uit in kleine pufjes rook. Ik meende zojuist ook dat ik de klep hoorde (of dattie anders klonk) maar dat kan ook verbeelding zijn. Wat is de beste remedie (graag een stappenplan indien mogelijk, heb dit nog nooit bij de hand gehad)?

vr.gr.
Rick

Re: Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 21 feb 2011, 17:14
door roy-history
.

Re: Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 21 feb 2011, 20:48
door Rick Horst
Hey Roy,

Dank voor je snelle reactie. Het demonteren van het kleppenhuis lijkt niet het grootste punt te worden. Voor wat betreft de demontage van het kleppenhuis ga ik je stappenplan printen en er samen met mijn buurman naar kijken (in het verleden stoommachinist geweest). Toevallig (of niet) vond ik afgelopen weekend een potje schuurpasta. Nog even wat aanvullende vragen:
- eerst met de grove dan de fijne pasta? (aanlengen met olie heb ik begrepen en niet te fanatiek schuren).
- moeten dit soort kleppen ook gesteld worden (klepspeling)?

gr.

Rick

ps overigens met genoegen je restauratieverslag gelezen

Re: Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 21 feb 2011, 22:40
door bronsstichting
Hallo Rick,
Als je de uitlaatklep gedemonteerd hebt zal waarschijnlijk de klep en zitting vol met putten zitten vanwege het lekken.
Het beste is dan de klep en zitting ietsje afdraaien en dan weer inschuren .
Dan ben je het snelste klaar en de klep kan er weer een hele tijd tegen.
Anne Nijboer

Re: Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 22 feb 2011, 20:14
door roy-history
.

Re: Uitlaatklep lekt

Geplaatst: 23 feb 2011, 08:25
door John
Wij hebben ook een D70, en heb hier een boek van waarin staat dat de
klepspeling 1mm moet zijn. Dit is iets zuiverder als met olie, omdat olie zich bij iedere temperatuur anders gedraagt.

groeten john