3 cyl. 60 pk

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
ms Coba
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2013, 10:38

3 cyl. 60 pk

Bericht door ms Coba » 09 feb 2013, 12:58

Beste Brons liefhebbers,

Ik kan een schip kopen met daarin een 3 cyl. Brons 60 pk (injectie) in een op het eerste gezicht redelijk goede staat. Weliswaar heb ik verstand van dieselmotoren, maar niet van Brons motoren. Ik heb dan ook eigenlijk geen idee wat mij te wachten staat.

Ofschoon ik erg gecharmeerd ben van het schip, twijfel ik. Zijn er nog genoeg gebruikers die kennis en kunde willen delen en eventueel behulpzaam willen zijn bij het vinden van onderdelen en kan iemand mij vertellen hoe die onderdelenmarkt eruit ziet.

Ik stel uw reacties erg op prijs.

Met groet van Joost, ms Coba

misterbrons
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 feb 2006, 11:27

Re: 3 cyl. 60 pk

Bericht door misterbrons » 09 feb 2013, 19:42

Beste Joost, welkom op het praathuis.

Er is best een aardige groep van enthousiastelingen die nog werkt en vaart met bronsmotoren, zelfs nog met motoren die ouder zijn dan de 3DC die jij zou kunnen kopen.
In Appingedam huist de stichting in de oude bronsmotorenfabriek waar ook nog een groot stuk archief aanwezig is.
Veel onderdelen zijn er niet meer maar zijn ook vaak niet nodig.
De bronsmotoren zijn nu eenmaal bijna onverslijtbaar. Ze worden ouder dan de eigenaar over het algemeen.

Plaats reactie