Het valt me op dat de 108 van het scheepvaartmuseum in Groningen twee vliegwielen heeft.
Behalve dat er in de gebruikershandleiding staat dat de motor het beste aan de vliegwielzijde kan worden belast en er dus bij belasting aan twee zijden twee vliegwielen de voorkeur hebben, kan ik niets anders verzinnen dan dat dit misschien is gedaan voor dubbele platte riemaandrijving. Of het moet gedaan zijn voor betere demping bij het inschakelen van grote belastingen als een generator wordt aangedreven.
Heeft iemand nog andere ideëen?
Groeten,
Grendel.
Twee vliegwielen
Re: Twee vliegwielen
Hallo David,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels zelf een Samofa aangeschaft en ik heb een oude Heemaf generator op de kop getikt, die ik erop wil zetten.
Vroeger een zeescheepje gehad en daar stond een Samofa op met aan een kant een ballastpomp en aan de andere kant een generator en een compressor.
De hoofdmotor was een Brons.
Groeten,
Grendel.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels zelf een Samofa aangeschaft en ik heb een oude Heemaf generator op de kop getikt, die ik erop wil zetten.
Vroeger een zeescheepje gehad en daar stond een Samofa op met aan een kant een ballastpomp en aan de andere kant een generator en een compressor.
De hoofdmotor was een Brons.
Groeten,
Grendel.