de motor loopt weer

heeft u een leuk verhaal over bronsmotoren of heeft u iets meegemaakt? laat het ons weten.
Plaats reactie
Syger Hoekstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2011, 13:10

de motor loopt weer

Bericht door Syger Hoekstra » 07 apr 2011, 14:34

Hallo beste Bronsgenoten,

Ik kan jullie met grote vreugde meedelen dat de Brons weer loopt.
We zijn woensdag morgen begonnen met het openen van de watertoevoer maar deze bleek kapot te zijn gevroren.
Na reparatie en alles nagekeken en goed door gesmeerd de eerste start poging, hij sloeg wel aan maar viel weer stil.
de tweede poging mislukte ook en daarna hebben we de verstuiverbakjes eruit gehaald en schoon gemaakt.
toen we deze weer terug gezet hadden en weer wilden starten was de lucht op.
we besloten (het was al 4 uur) om maar te stoppen
Na een nacht goed nagedacht te hebben hoe nu verder kwam ik op het idee om onze vrachtwagen naast het schip te zetten en daar lucht van af te tappen.
Het voorste verstuiverbakje lekte nog gasolie en die heb ik er nog een keer uit gehaald en schoon gemaakt.
Daarna hebben we met 8 bar proberen te starten.
Dit lukte eerst niet totdat we in de gaten kregen dat je gewoon door kunt starten als je de kleplichter over gooit.
toen begon de voorste cilinder te werken en na loslaten van de luchtklep begon de achterste ook. hij viel weer stil maar na een aantal keren bleef hij doorlopen.
toen de lucht flessen weer vol gepompt en de motor weer stop gezet.
Zaterdag morgen weer naar boord om het schip naar de werf te varen motor gesmeerd rond getornd lucht kraan open starten en lopen even op temperatuur laten draaien en
toen de touwen los en varen maar. de reis is goed verlopen hij is niet een keer blijven staan.

Met vriendelijke groet,

Syger
2 uurtjes getuft en bij de werf vast gemaakt

brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Re: de motor loopt weer

Bericht door brons_ad » 08 apr 2011, 21:51

Prachtig dat het allemaal weer goed werkt.
Zou het niet mooi zijn om op 2 en 3 juli bij de Bronsfabriek af te meren om zo het Bronsmotorenweekeinde extra luister bij te zetten?

Heb je ook foto's van schip en motor?
Als je het lastig vindt om ze zelf te plaatsen dan kan ik dat ook wel doen voor je!

Syger Hoekstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2011, 13:10

Re: de motor loopt weer

Bericht door Syger Hoekstra » 12 apr 2011, 06:31

Ik heb wel foto''s en ook een filmpje maar weet niet hoe ik ze kan plaatsen dacht dat het vol was

groeten Syger

Als beheerder plaats ik graag jouw foto's hierbij.
Nu ik de foto van het schip zie kan ik mij goed voorstellen dat er nog veel moet gebeuren voordat er echt gevaren kan worden.
De bronsmotor heeft minder zorg nodig......zo zie je maar weer, bijna onverwoestbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten van
Ad

Plaats reactie