Uniek stukje huisvlijt

heeft u een leuk verhaal over bronsmotoren of heeft u iets meegemaakt? laat het ons weten.
Plaats reactie
brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Uniek stukje huisvlijt

Bericht door brons_ad » 11 feb 2013, 20:08

Ik kreeg vandaag weer eens een gezellig mailtje van Klaas Donselaar:
----------------------
Het zit zo, Ik heb redelijk veel kontakten met vroegere Brons werknemers.
Nou woont er niet ver van de fabriek een man en (vrouw) natuurlijk. Die man ging in die tijd over de werkkleding-speltjes-horloges-tijdstip wanneer huis genoten konden douchen enz.enz. Die vrouw is ook altijd nauw betrokken geweest bij het Brons-gebeuren. Ineens ging ze staan, en zei ze tegen mij: ik heb wat voor jou en zal je het uitleggen en er is maar 1 van gemaakt, voor mij bleef het spannend wat zou dat zijn. Maar haar man lachte stond op en pakte iets uit een la en gaf me eerst 2 speltjes van Brons (wereldbol).
De vrouw kwam terug met iets vierkant in de hand, de foto maakt wel duidelijk wat het moet voorstellen. Aagje Brons had haar gevraagt of zij iets kon bedenken en maken wat ze konden weggeven aan een personeelslid bij een afscheid, het zou dan in Brons gegoten worden.
Het is nooit zover gekomen, in die tijd duurde het ook al lang voor dat er een beslissing werd genomen. Ome Ko en Juffrouw Aagje hebben het niet afgemaakt dus is dit voorbeeld over gebleven.
Afbeelding

Vr Gr Klaas Donselaar

Plaats reactie