knalketel (vraag)

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Roy Bos (opd history)

knalketel (vraag)

Bericht door Roy Bos (opd history) » 07 feb 2006, 18:01

hallow mensen :lol:

ik ben al een tijdje van plan om op mijn opduwer een drooge uitlaat temaken door middel van een kraantje tussen mijn waterleiding die van de cilinder komt en naar mijn knalketel gaat aleen nu is mijn vraag kan de knalketel zon warmte hebben of moet ik die er dan ook tussen uit halen ? :?: :roll:

vrg. Roy Bos
opd History

roy-bos@hotmail.com

Gast

Bericht door Gast » 07 feb 2006, 19:48

Ha Roy,
De knalketel is die niet dubbel uitgevoerd? dat wil zeggen een droog gedeelte voor de uitlaatgassen en een nat gedeelte om de wand heen van de uitlaatgassenketel. Mijn vraag is waar komt het water bij de uitlaatgassen binnen, voor de ketel of na de ketel? Meestal gaat het koelwater van de uitlaatketel naar buitenboord en heb je een droge uitlaat of je moet een binnenboord systeem hebben met koelpijpen op de romp of een beunkoeler want dan gebruik je voor de motor geen buitenboord water maar b.v. koelvloeistof. Heb je soms een waterpomp alleen voor de uitlaat te koelen of koelt hij ook de motor. Het water om de ketel heen is voor de demping van de gassen en tevens koeling. Maar bij de opduwer Kloris zit eenzelfde motor als de History toch en die draaid ook met droge uitlaat en gaat het koelwater apart naar buiten. Volgens mij is het geen probleem als je het punt waar het koelwater bij de uitlaatgassen komt verandert naar buitenboord.

roy-history
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:58

Re: knalketel (vraag)

Bericht door roy-history » 25 dec 2010, 10:08

.

Plaats reactie