versleten en gecorrodeerde delen

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Onrust
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2006, 15:55

versleten en gecorrodeerde delen

Bericht door Onrust » 09 mar 2006, 14:24

In een aantal berichten leest ik over versleten en ingekankerde stukken.
Zelf had ik hier ook mee te maken bij onze laatste revisie beurt. De plunjer van de koelwaterpomp was versleten en aan het koelwaterhuis mankeerde wat. Ook op de cilinderkop waren er een aantal randjes weggerot. Dit is gerepareert met een produkt van Belzona. Sommige zijn zeer slijtvast en anderen hitte bestendig etc. Dit heeft bij ons perfect gewerkt. Misschien zie je dit als een lapmiddel, stond er ineerste instantie zelf ook nogal negatief tegenover maar het resultat mag er zijn.
Om je te overtijgen moet je de volgende site maar eens bekijken:
http://www.belzonageluk.nl of http://www.perspect.nl
Klaas Jan en Didi, Groningen
Luxe motor M.S. Onrust
Bouwjaar 1929 - 152 ton - 30m x 5m
Bronsmotor 2DC - 40 pk

Plaats reactie