herplaatsen klephuizen

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
ruud guikink
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:22

herplaatsen klephuizen

Bericht door ruud guikink » 03 apr 2006, 16:36

Als je bij koponderhoud (oude viertakten) alles goed schoon gemaakt hebt en de klephuizen terugzet in de cilinder is er zoveel ruimte tussen klephuis en cilinder dat de uitlaatklep steeds even langs het huis blaast als hij opent.
Dit zal zeker optreden bij watergekoelde uitlaten (meer tegendruk).
Ik heb een pakkingkoord van de juiste dikte (even meten!) tussen de klephuisflens en de kop gelegd; blazen afgelopen.
De sponning zal natuurlijk redelijk snel dichtgroeien, dan is het probleem ook over!
En gebruik vooral goede nieuwe of uitgegloeide koperen ringen!!
Ook misschien een goed idee om de zaak met ruim Copaslip te monteren, dan heb je de volgende keer veel minder moeite om de huizen eruit te krijgen.
Groeten van de "Damsterdiep".
Ruud en Anneke varen met de luxemotor "Damsterdiep" (1926) met de originele BRONS 1D25 met verstuiverbakje in Nederland, Belgie en Frankrijk. Zie ook de reisverslagen op de BRONS-site, als je geinteresseerd bent.

Plaats reactie