verstuivers
Geplaatst: 21 apr 2006, 20:12
Regelmatig worden er vragen gesteld over verstuivers en ook zelf heb ik nog problemen met de verstuiver van de 1DB.
Weet iemand de maat van de gaatjes, ik neem aan dat het vermogen van de motor ook wel invloed heeft op de maat.
Ik heb bij de motor een klein doosje met wat ondedelen en 2 prikkertjes (1 van 0,2mm en 1 van 0,4mm)
Die van 0,2mm kan ik gebruiken, die van 0,4mm past niet.
Kan iemand iets vertellen over de gaatjes, hoeken en evt onderdelen of het aanpassen van bestaande verstuivers van andere merken.
Ook de pompdruk moet hoog genoeg wezen om het juiste effect te geven en een goede verstuiving te geven.
Wat is nou de beste manier om het in orde te krijgen:
pompdruk controleren (hoe)?
verstuivertip in orde?
terugslagklepjes in orde?
Het inspuittijdstip in orde?
-------------------------
Een andere vraag die ik deze week kreeg:
ik heb een verstuiver liggen voor een ~ 1938 bronsmotor
maar 4 van de 5 of 7 gaatjes zitten verstopt.
Ook met een 200 bar diesel-pers gaan ze niet open.
Is er bekend welke diameter deze verstuivergaatjes orgineel zijn ?
Dan boor ik ze opnieuw door ( ik kan tot 0.1 mm boren )
of zijn er nog constuctie tekeningen bekend om een replica verstuiverkop te maken ?
of zijn er manieren om deze oude verroeste verstuiver weer open te krijgen.
-------------
:?: :?: :?:
Op zich denk ik dat meer bronseigenaren het probleem herkennen, we zijn dus zeer benieuwd naar de aangedragen oplossingen!
:idea: :idea: :idea:
Weet iemand de maat van de gaatjes, ik neem aan dat het vermogen van de motor ook wel invloed heeft op de maat.
Ik heb bij de motor een klein doosje met wat ondedelen en 2 prikkertjes (1 van 0,2mm en 1 van 0,4mm)
Die van 0,2mm kan ik gebruiken, die van 0,4mm past niet.
Kan iemand iets vertellen over de gaatjes, hoeken en evt onderdelen of het aanpassen van bestaande verstuivers van andere merken.
Ook de pompdruk moet hoog genoeg wezen om het juiste effect te geven en een goede verstuiving te geven.
Wat is nou de beste manier om het in orde te krijgen:
pompdruk controleren (hoe)?
verstuivertip in orde?
terugslagklepjes in orde?
Het inspuittijdstip in orde?
-------------------------
Een andere vraag die ik deze week kreeg:
ik heb een verstuiver liggen voor een ~ 1938 bronsmotor
maar 4 van de 5 of 7 gaatjes zitten verstopt.
Ook met een 200 bar diesel-pers gaan ze niet open.
Is er bekend welke diameter deze verstuivergaatjes orgineel zijn ?
Dan boor ik ze opnieuw door ( ik kan tot 0.1 mm boren )
of zijn er nog constuctie tekeningen bekend om een replica verstuiverkop te maken ?
of zijn er manieren om deze oude verroeste verstuiver weer open te krijgen.
-------------
:?: :?: :?:
Op zich denk ik dat meer bronseigenaren het probleem herkennen, we zijn dus zeer benieuwd naar de aangedragen oplossingen!
:idea: :idea: :idea: