Uitlaatgassen temperaturen

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Joris

Uitlaatgassen temperaturen

Bericht door Joris » 15 nov 2006, 11:49

Hallo.
Is er iemand die mij mischien kan vertellen wat de uitlaatgassen temperaturen van een Verdieselde 3D van 60 pk moeten zijn?
Mijn mail adres is: http://www.jorisaanboord@hotmail.com.
Bij voorbaat dank
Joris.

Caw
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2006, 20:37

Bericht door Caw » 20 nov 2006, 18:50

Hallo Joris,

Wat de uitlaatgassentemperaturen moéten zijn weet ik niet, maar bij vollast mogen ze volgens mij oplopen tot ca. 350 à 370 graden voordat er problemen met de kleppen ontstaan. Bij zo'n 380 toeren kom ik op 250 graden. Het probleem vond ik, om ze bij mijn verdieselde 2D 40 pk alletwee op ongeveer dezelfde temperatuur te krijgen. Na revisie van de verdeler en de brandstofpomp was het nog wel even zoeken naar de juiste veertjes in de terugslagklepjes van de brandstofleidingen voordat het zover was. Nu heb ik nog altijd schommelingen van zo'n graadje of twintig, dertig. En waar het aan ligt en hoe ik het kan fixeren, ik zou het niet weten.

Groeten,
Cor Winde

Plaats reactie