BREVO keerkoppeling onderhouden.

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
IJssel
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2007, 19:21

BREVO keerkoppeling onderhouden.

Bericht door IJssel » 19 okt 2007, 18:08

Wie kan mij informeren over het onderhoud van de frictieplaten?

Achter mijn BRONS motor staat een Brevo keerkoppeling. Op het type plaatje staat "BREVO 6227 A 1X bouwjaar 1948 70 PK 375 rpm"
Uit de bibliotheek van de Motorsleepboot heb ik de handleiding gekregen. Deze handleiding geeft aan hoe de tandwielkast onderhouden moet worden en dat is ook prima gelukt. Echter de handleiding schrijft ook dat de platen regelmatig gespoeld moeten worden en na spoeling weer gevuld moet worden met olie. Hiervoor zouden stoppen aan het huis gemonteerd zijn. Deze stoppen zijn bij mij niet te vinden. Moeten de platen nu wel of niet gespoeld en van olie voorzien worden?? Moet daarvoor dan mischien en bout van de frictiedekselspie uitgedraait worden en leverd dit risico op.

Bij voorbaat dank voor een reactie

Albert Keizer
Sleepboot IJSSEL

Plaats reactie