Pagina 1 van 1

Hogedruk brandtstof pomp

Geplaatst: 07 mei 2008, 14:49
door fladder
Hallo heren,

heeft iemand een tekening of zoiets van een hogedruk brandtstofpomp van een bronsmotor uit 1925.
Het is een 2cilinder 4takt met 40 pk. waarschijnlijk van het type 2dc (er zit geen motorplaatje meer op).
Hij ligt in de sleepboot 'Zwarte Water'.
De reden waarom ik er om vraag is omdat bij warme motor hij niet meer uit wil en bij koude motor wel,dus ik vermoedt dat er enige slijtage opgetreden is waar door de helix/plunjer niet meer goed sluit.
En ik zou graag enige info willen hebben over de bedrijfstemperaturen en drukken van de smeerolie, koelwater en uitlaatgassen.
Ik hoop dat ik enige reactie kan verwachten alvast bedankt.

Roy van Dijk.

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Geplaatst: 10 mei 2008, 20:38
door misterbrons
Tekeningen en boekjes zijn nog wel te koop denk ik bij de Bronsstichting:
http://www.bronsstichting.nl

De tekening in iets kleiner formaat:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan je deze afbeeldingen via de mail wel sturen in iets duidelijker formaat als je dat wilt.

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Geplaatst: 11 mei 2008, 08:52
door fladder
hartstikke bedankt en als het via de mail kan zou het helem aal geweldig zijn mijn adres is fladder82@live.nl
alvast bedankt.

Re: Hogedruk brandtstof pomp

Geplaatst: 01 jun 2008, 13:04
door IJssel
Graag sluit ik me even aan bij dit onderwerp. Als je de pomp demonteerd zal deze waarschijnlijk ook opnieuw afgesteld moeten worden. In de handleiding vindt ik hierover geen gegevens. In mijn sleepboot IJSSEL staat een Brons 2D 70 pk met oplading.(90 PK) Deze heetf dezelfde hogedrukpomp. Graag wil ik het inspuitmomet controleren. Ik heb het idee dat de inspuiting iets te laat staat. Is er iemand die weet hoe deze afstelling gedaan wordt en wat het juiste inspuitmoment is.

Albert