Beste Brons-liefhebbers/kenners
Sinds begin 2006 zijn wij de trotse eigenaars van de kempenaar Jelty, voormalige Twente Eems, dat wij verbouwen tot woonschip: http://www.architectopboot.be.
Het schip is gebouwd in 1958 en de origenele Brons 4GB is nog operatief (Motornummer 14418, 350rpm en 240Pk):
Je merkt wel dat de machinekamer en motor nog een een flinke opkuis beurt nodig hebben, maar momenteel zitten we nog volop in de verbouwing en zal dit een projectje voor later zijn.
Echter, toen ik laatst de motor nog eens liet draaien merkte ik dat de koelwaterpomp wel wat lekte via de aandrijfplunjer:
Iemand enig idee of dit heuvel makkelijk te verhelpen is en wat ik hier best kan aan (laten) doen. (heb wat beperkte sleutelervaring, maar nog niet echt met dit soort pareltjes). Is dit een dichtring die vervangen kan worden of dient de plunjer hersteld te worden...?
Met vriendelijke groet,
Bart De Maerschalck
Lekkende koelwaterpomp
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:14
Re: Lekkende koelwaterpomp
Ondertussen te weten gekomen dat de bus een vetpakking bevat. De bus kan aangedraaid worden en indien nodig de vetpakking vervangen.
Bart
Bart
Re: Lekkende koelwaterpomp
Ja Bart, dat valt weer mee.
Zo'n 20 jaar terug heb ik dat ook eens gehad met een 6 cilinder, maar weet je ik kon het mij toch niet meer herinneren, ik wist dat het een relatief kleine ingreep was, maar was de verdere gang van zaken toch kwijt in de bolle kop. = Ouderdom.
Zo'n 20 jaar terug heb ik dat ook eens gehad met een 6 cilinder, maar weet je ik kon het mij toch niet meer herinneren, ik wist dat het een relatief kleine ingreep was, maar was de verdere gang van zaken toch kwijt in de bolle kop. = Ouderdom.