brandstofpomp d (2 cillinder 70pk) lekt (veiligheidsventiel?

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

brandstofpomp d (2 cillinder 70pk) lekt (veiligheidsventiel?

Bericht door Rick Horst » 05 mei 2009, 18:27

Beste,

Na enige jaren stilstand vandaag de Brons (DD 2 cillinder 70 pk)weer aan het lopen gekregen, wat een feest! Het was eigenlijk starten en lopen, dat hadden we niet verwacht. Maar voordat het zover was, hebben we de veiligheid/overdruk veer in de brandstofpomp verwijderd omdat ie alle brandstof door het kleine gaatje aan de achterkant spoot waardoor onvoldoende druk en niet lopen. Toen we dat provisorisch hadden opgelost was er geen enkel probleem om de brons aan het draaien te krijgen maar dit is natuurlijk niet zoals het hoort. Wat is er aan de hand? Is dit een bekend verschijnsel? Betekent dit dat de veer onvoldoende tegendruk heeft (metaalmoeheid). Wat kan hiervoor een oplossing zijn (nieuwe veer, andere pomp)?

vriendelijke groet,
Rick

Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Re: brandstofpomp d (2 cillinder 70pk) lekt (veiligheidsventiel?

Bericht door Rick Horst » 15 mei 2009, 11:06

Ter info,

Na enige overleg hier en daar hebben we (mijn buurman) het veiligheidsventiel afgesloten door het veertje eruit te halen, een stukje bout erin te doen en het geheel aangedraaid met 2 kleine koperen ringetjes ertussen en het verhaal is dicht.

gr.
Rick

Plaats reactie