soort olie smeerautomaat

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

soort olie smeerautomaat

Bericht door Rick Horst » 14 mei 2009, 12:04

Hallo,

Volgende vraag, welke olie gaat er in het smeerautomaat?

gr.
Rick

roy-history
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:58

Re: soort olie smeerautomaat

Bericht door roy-history » 16 mei 2009, 18:56

wij doen gewoon de zelfde als in het carter drijft en hier smeren wij ook de kleppen enz. mee
bij ons is dat hd 50

Jitze
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2009, 20:21

Re: soort olie smeerautomaat

Bericht door Jitze » 20 okt 2009, 17:52

Ook wij hebben de dezelfde olie in motor, smeerautomaat, smeerklip voor alle bewegende delen en ook in de keerkoppeling. Sunoco 40 voldoet het best.
Jitze, Brons TL 4, sleepboot EEMS

jantje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2011, 15:31

Re: soort olie smeerautomaat

Bericht door jantje » 21 jun 2011, 05:33

Goeiemorgen ,

Bij mij in mijn 2 TL gaat ook dezelfde olie in het "smeerorgel " als in het carter ,ik gebruik al 24 jaar Unil AP II 30 .
In de Bronskoppeling heb ik altijd dikkere olie nl sae 80 .
Vraag die mij al lang bezighoudt is met welke oliedruk de TL-motoren draaien wanneer de motor op temperatuur is , bij mij is dat altijd rond de 0,3 bar en wanneer de motor koud is rond 0,8 bar en dit bij gemiddeld 200 toeren .
Ik heb altijd een paar drummetjes olie op voorraad staan want ik ben als de dood om andere olie te moeten gaan gebruiken .

Wout van de JANTJE .

Plaats reactie