brandstofpomp 2 Tl

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Hans Hofman
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2010, 13:06

brandstofpomp 2 Tl

Bericht door Hans Hofman » 18 okt 2010, 12:56

Ik denk erover om een moderne brandstoffilter te plaatsen voor mijn 2 TL omdat ik mijn oude viltfilter niet helemaal meer vertrouw. Moet regelmatig m'n verstuivers weer doorprikken waarna het weer goed is. Om te weten hoe groot dit brandstoffilter moet zijn, wil ik weten hoeveel liter diesel de brandstofpomp per uur oppompt (dus ook wat weer terugloopt door de retourleiding). Deze gegevens kan ik niet vinden in de handleiding. Wie weet hier meer over.

Hans Hofman m.s. Elisabeth

brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Re: brandstofpomp 2 Tl

Bericht door brons_ad » 19 okt 2010, 04:31

Ik heb van andere gebruikers wel eens gehoord dat ze met moderne filters aan de gang gingen die niet werkten omdat de doorlaat toch te weinig was.
Een oud type filter heeft dus meer doorlaat en misschien ook een minder fijn filter waardoor een nieuw type ook een maat groter zou moeten zijn????
Gegegevens over hoeveelheden heb ik niet, volgens mij moet je zo'n 200gram diesel per effectiefe PK per uur gebruiken.
Misschien kan je dan ongeveer een idee krijgen over de hoeveelheid.

Hans Hofman
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2010, 13:06

Re: brandstofpomp 2 Tl

Bericht door Hans Hofman » 19 okt 2010, 10:48

die 200 gr per effecetieve pk is waarschijnlijk alleen het verbruik van de motor en niet datgene wat ook via de retourleiding weer terugloopt. He.t gaat me vooral daarom. Ik kan er natuurlijk wel achter komen door de retourleiding los te maken en even apart op te vangen, maar als iemand het zo weet dan scheelt dat wat werk. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Hans Hofman m.s Elisabeth

Plaats reactie