Uitlaatklep lekt

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Uitlaatklep lekt

Bericht door Rick Horst » 20 feb 2011, 13:39

De uitlaatklep van de eerste cillinder lekt (Brons D, 70 pk) en dit lijkt langzaam meer te worden hetgeen zich uit in kleine pufjes rook. Ik meende zojuist ook dat ik de klep hoorde (of dattie anders klonk) maar dat kan ook verbeelding zijn. Wat is de beste remedie (graag een stappenplan indien mogelijk, heb dit nog nooit bij de hand gehad)?

vr.gr.
Rick

roy-history
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:58

Re: Uitlaatklep lekt

Bericht door roy-history » 21 feb 2011, 17:14

.
Laatst gewijzigd door roy-history op 28 feb 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick Horst
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2009, 13:34

Re: Uitlaatklep lekt

Bericht door Rick Horst » 21 feb 2011, 20:48

Hey Roy,

Dank voor je snelle reactie. Het demonteren van het kleppenhuis lijkt niet het grootste punt te worden. Voor wat betreft de demontage van het kleppenhuis ga ik je stappenplan printen en er samen met mijn buurman naar kijken (in het verleden stoommachinist geweest). Toevallig (of niet) vond ik afgelopen weekend een potje schuurpasta. Nog even wat aanvullende vragen:
- eerst met de grove dan de fijne pasta? (aanlengen met olie heb ik begrepen en niet te fanatiek schuren).
- moeten dit soort kleppen ook gesteld worden (klepspeling)?

gr.

Rick

ps overigens met genoegen je restauratieverslag gelezen

bronsstichting
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:10

Re: Uitlaatklep lekt

Bericht door bronsstichting » 21 feb 2011, 22:40

Hallo Rick,
Als je de uitlaatklep gedemonteerd hebt zal waarschijnlijk de klep en zitting vol met putten zitten vanwege het lekken.
Het beste is dan de klep en zitting ietsje afdraaien en dan weer inschuren .
Dan ben je het snelste klaar en de klep kan er weer een hele tijd tegen.
Anne Nijboer

roy-history
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:58

Re: Uitlaatklep lekt

Bericht door roy-history » 22 feb 2011, 20:14

.
Laatst gewijzigd door roy-history op 28 feb 2018, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

John
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:18

Re: Uitlaatklep lekt

Bericht door John » 23 feb 2011, 08:25

Wij hebben ook een D70, en heb hier een boek van waarin staat dat de
klepspeling 1mm moet zijn. Dit is iets zuiverder als met olie, omdat olie zich bij iedere temperatuur anders gedraagt.

groeten john

Plaats reactie