Lassen in cilinder

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
John
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:18

Lassen in cilinder

Bericht door John » 17 nov 2011, 11:22

Ik zat laatst te kijken naar onze brons, welke al jaren onder een zeiltje staat te wachten om weer te gaan draaien. Het is een 2DD van 70PK, maar tot mijn verbazing zag ik onder aan een van de cilinders een rand zitten welke verdacht veel lijkt op een reparatie. Het rare is dat de andere cilinder heeft het ook, maar het zit niet geheel op de zelfde plek.Het lijkt of de cilinders gelast zijn doordat ze kapot gevroren zijn. Er zitten na al die jaren een aantal verflagen op en ziet er hier en daar uit of het zo hoort. Nu is mijn vraag, is dit bij jullie ook, of zijn de gietmallen gewoon zo geweest? De rand zit op de hoogte van de waterinspectie luikjes onder aan de cilinders. Wie kan mij helpen?

david

Re: Lassen in cilinder

Bericht door david » 18 nov 2011, 08:59

Hallo John,

Wellicht dat je even bij Giedi zijn foto's kan kijken en een foto van een 2d of 3d tegenkomt.

viewtopic.php?f=18&t=813955&start=30

Het zijn er nogal wat dus kost je wat tijd.
Stuur anders even je mail adres in een PB en kan ik je misschien wat foto's toesturen van hoe het bij andere motoren is.
Gr. David

giedi
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2011, 21:35

Re: Lassen in cilinder

Bericht door giedi » 19 nov 2011, 21:43

Ha John,

Je kan ook even een mailtje naar " Anne Nijboer" <info@bronsstichting.nl> sturen met een paar foto's erbij. Hij heeft veel Brons motoren gezien en kan je misschien antwoorden.

Plaats reactie