Handboek en gegevens

Voor afstellingen zijn meer gegevens nodig dan in de handleiding van de motor staat.
Veel gegevens zijn beschikbaar als u dat kenbaar maakt. Verder zijn er eigenaren die een eenvoudiger manier hebben voor reparatie, schoonhouden en dergelijke van hun motor. Dit forum is uitermate geschikt om deze zaken uit te wisselen.
Plaats reactie
John
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:18

Handboek en gegevens

Bericht door John » 15 jan 2014, 12:21

Hallo,

Wij zijn eindelijk begonnen aan de demontage van onze brons 2DD, welke inmiddels 40 jaar stil staat. Dit is inmiddels uitgelopen op een revisie want er moet nogal wat gebeuren hebben we kunnen zien bij het uit elkaar halen. Nou zou ik echter wat meer gegevens willen hebben en ikzelf heb hier niks van. Lagerspelingen, aanhaalmomenten, schroefdaad types, pakking diktes, tekeningen en afkeurmaten van onderdelen.... zou ik graag willen weten.
Wie kan mij helpen aan een handboek of copy daarvan, van een dergelijke motor. Ook mensen die ervaring hebben met zo'n grote klus mogen altijd hun kennis delen.

Ik wil ook een nieuw onderwerp aanmaken op het forum van onze revisie, maar krijg er geen foto's op. Wie weet hoe?

Met vriendelijke groet,

John Christe

brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Re: Handboek en gegevens

Bericht door brons_ad » 16 jan 2014, 20:04

John, in principe is er niet zoveel documentatie.
Het blaadje uit het instel/afstel boek is 1 A4tje, hier staan alleen basisgegevens op zoals de boring, slag, toerental, aantal cilinders en vermogens.
Daarnaast nog iets over het afstellen van kleppen.
Ik kan hem je via de mail wel toesturen.
Verder is er natuurlijk de handleiding en de lijst met onderdelen van type D.
Wat heb je wel aan info?

John
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:18

Re: Handboek en gegevens

Bericht door John » 17 jan 2014, 13:54

Beste Ad,

Oke, één blaadje maar. Nou als u die zou willen mailen, heel graag. Ik heb alleen een handleiding en die is nog van het verkeerde type ook. Maar daar staan ook niet veel gegevens in volgens mij.
Staan er in de onderdelen lijst ook afmetingen en dergelijke van onderdelen? Kunt u zoiets ook digitaal toe sturen?

Mijn email adres is; john-christe@hotmail.com

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

John Christe

brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Re: Handboek en gegevens

Bericht door brons_ad » 20 jan 2014, 13:49

John heeft inmiddels alles van type D en keerkoppeling gehad via de mail.

Foto's plaatsen moet helaas hier op een externe site en kan niet zo op het forum.
Geen probleem verder:
1/ stuur de foto's naar mijn mailadres en ik plaats als beheerder de foto's in jouw tekst.
of
2/ zet je foto's via bv. http://nl.tinypic.com/ op internet en kopieer het linkje naar je bericht op het forum.
http://nl.tinypic.com/

We zijn benieuwd naar de verhalen en als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Plaats reactie