Hill diesel - patent Hvid

verhalen over de Deutz-Brons, van Berkel ea. motoren die volgens het Brons verstuiverbak systeem werken.
Plaats reactie
brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Hill diesel - patent Hvid

Bericht door brons_ad » 27 jan 2012, 22:10

Kreeg deze week bericht van Jan Vegter over een nieuw project in de USA.
Natuurlijk houd ik u hier ook graag op de hoogte:

Jan schreef mij:

Leuk dat je e.e.a. wilt plaatsen, de eigenaar is akkoord, wellicht dat er voor hem nog wel wat meer gegevens op deze manier kan opduiken, de eigenaar van deze motor is:
-Nick Rowland
6252 Johnston Rd.
New Washington, Ohio 44854
http://rowland24.20megsfree.com
-------------------------------------------------------------------------------
In mijn boek Patent Brons heb ik er al over geschreven, de Bates & Edmonds motoren welke volgens het Hvid systeem werken, nu is er een gevonden, en nog wel een twee cilinder. Ik dacht indertijd al dat Hill, welke de fabriek over had genomen van Bates & Edmonds ook nog verstuiverbak motoren heeft gebouwd, en dat blijkt dus nu zo te zijn. Waarschijnlijk heeft Hill de fabriek overgenomen toen er nog een grote partij gietstukken en andere onderdelen aanwezig waren van de Bates & Edmonds Hvid motoren want de deze motor bezit onderdelen waar Bates & Edmonds op staat, terwijl het type plaatje aangeeft dat het een Hill motor is. Momenteel is men bezig de motor te restaureren. Tot dusver kon men in Amerika geen info over deze motor vinden, wel over het merk, maar niet over dit type motor. Gelukkig heb ik een uitgebreide folder van de 1 en 2 cilinder motoren, en met deze gegevens en afbeeldingen hoopt men deze motor weer te kunnen restaureren. Enkele missende onderdelen worden n.a.v. de afbeeldingen bijgemaakt. Men houd mij, op de hoogte van hoe en wat.

Afbeelding
De Hill motor.

Afbeelding
het motorplaatje.

Afbeelding
blik in het carter.

Afbeelding
De kop.

Afbeelding
De kop, het verstuiverbakje is nog net zichtbaar.

Afbeelding
blik op de nokkenas.

Afbeelding
De Hill motor in opbouwfase.

Plaats reactie