Brons nr 15337 BJ 1973

Het doel van dit stuk op het forum is het tonen van leuke foto's van Bronsmotoren.
Heeft u nog foto's die een plaatsje verdienen?
Plaats ze hier.
Helaas is er geen webruimte op het forum beschikbaar dus moeten de foto's elders op internet geplaatst worden. Gebruik uw eigen webruimte of sites zoals imageshack oid.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Plaats reactie
leen B
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010, 14:49

Brons nr 15337 BJ 1973

Bericht door leen B » 10 mei 2010, 14:05

Beste Ad je bericht terug ontvangen en ik heb daar begrip voor, ik heb zelf ook net mijn eigen forum op gestart. Zo dat ik baas in mijn eigen toko ben, al ben ik wat dat betreft wel tolerant maar ja dat vind ik zelf he.
Ik plaats hier alvast de enige 5 foto's van de
'Brons nr 15337 BJ 1973
562.5 Kw 750 Pk 375 omw/min
Compr druk 65 KG/CM/2
Verbruik druk 84 Kg/cm/2
voor alle kijkers hier aanwezig in de hoop dat het door hun gewaardeerd word. En dat je deze op een dieplader heb zien draaien lijkt me meesterlijk. Hij zal dat zeker wel low speed gedraaid hebben, want vroeger op school mochten de motoren ook alleen maar low speed draaien. Anders gingen ze er geheid vandoor, en wat de 150 Pk 2 takt betreft ik weet na al die tijd niet meer zo zeker of dat een 3TL was. Wel weet ik dat je de verstuivers lDouches] zelf kon stellen, en als hij goed draaide rookte hij als een stoomboot. En ik maakte in Helsinky we zaten in de houtvaart wel een heel gek geintje mee. Toen we zeeklaar waren en moesten vertrekken deed de motor tijdens het starten helemaal niks. Als beginnent wtk,tje had ik al van alles geprobeert en ik werd steeds nerveuser. Ook al om dat de ouwe steeds weer op een onvriendelijke toon kwam infomeren of er al vordering was. Dus toen heb ik van arremoede de brandstof pomp maar uit elkaar gehaald. Ik kon eerst niets ontdekken dus dan maar het betreffende handboek van de Brons er bij gehaald. Daar zag ik op de tekening dat er in de pomp een kogeltje voor de beveiliging zat, dus ik met de schroevendraaier het betreffende kanaal in. En ja daar kwam een met vuil besmeurd vast gezeten hebbend stalen kogeltje uit de pomp te voorschijn. Ik heb zonder het kogeltje weer terug te plaatsen de pomp weer gesloten, en daarna de motor weer gestart. Die het dan ook gelijk weer deed zo dat we naar Le Havre konden vertrekken. En hier eindelijk dan de vijf foto,s van de 'Brons nr 15337 BJ 1973. Leen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie