spam

Even de aandacht
Het aanmeldformulier kan wat problemen geven. Dit komt door beveiliging tegen spambots. Als de forumsoftware denkt dat er teveel aanmeldingen in x tijd via hetzelfde IP-adres binnen komen dan wordt er een blokade gegeven. Wacht ruim een paar uur en probeer opnieuw. Lukt het niet stuur dan even een mail naar adlangelaar@hetnet.nl
Plaats reactie
brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

spam

Bericht door brons_ad » 19 dec 2009, 10:16

Doordat er heel veel spam aanmeldingen worden geplaatst op dit forum moet ik daar handmatig een hoop aan bijsturen.
In de periode van ruim een jaar had ik zo'n 2000 loze aanmeldingen.
Laat je deze wel toe op je forum dan zal dit zover vervuilen dat dit waarschijnlijk ook het einde zal betekenen van dit waardevolle forum.
In het begin kon iedereen zich zo aanmelden en direct actief een bericht plaatsen, het was zelfs mogelijk om als gast mee te doen!
Daarna heb ik het forum zo moeten instellen dat ik iedereen die zich aanmelde dus handmatig wel of geen toestemming gaf.

Als proef ga ik nu met de volgende tip aan de gang:

------------
Bij deze heb ik nog een zeer goede tip... Je kunt in het beheerdersgedeelte bij - algemeen - registratie opties - Minimale tijd voor de registratie:
Kun je het volgende instellen (de secondes die je hier kunt instellen heb ik op 10/15 gezet waarschijnlijk kan dit ook minder tijd zijn, maar dat is even uit testen)

Minimale tijd voor de registratie:
Het registratie formulier kan niet worden verzonden voordat deze tijd is verstreken. 10 Seconden

Minimale tijd voor de voorwaarden:
De gebruiksvoorwaarden kunnen niet worden overgeslagen, voordat deze tijd is verstreken. 15 Seconden

Nu zul je afvragen waarom dan... sinds ik dus hiervoor bepaalde tijden heb ingesteld heb ik wel geteld 0,00 aanmeldingen gehad van spambot ... Dus ik ben er van overtuigd dat het werkt... Ga nu alleen nog kijken wanneer bij welke tijd spambot zich nog wel kunnen aanmelden. Tenslotte is het voor de gebruikers die geen spambot zijn wel zo prettig als het voor hun net is als of er niks aan de hand is.

Als melding heb ik tevens op mijn forum staan: Even de aandacht
Vanaf heden is het aanmeldformulier ingesteld dat je minimaal 15 sec de voorwaarden moet bekijken en minimaal 10 sec het registratie formulier in beeld moet hebben. Dit tegen spambots. Klik niet eerder dan dat deze tijd verstreken is op okee. Je wordt namelijk weer terug gestuurd. En kan weer 10 a 15 sec wachten. En tevens kan je alles weer opnieuw invullen.

Ik zou zeggen probeer het uit...
---------------------
ikheb beide tijden op 5 en 10 seconden ingesteld

brons_ad
Site Admin
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 jan 2006, 19:15

Re: spam

Bericht door brons_ad » 05 jan 2010, 21:56

De tijden moet ik toch nog iets aanpassen.
De Spam aanmeldingen worden wel minder maar zijn nog niet over.
--------------
Vanaf heden is het aanmeldformulier ingesteld dat je minimaal 15 sec de voorwaarden moet bekijken en minimaal 10 sec het registratie formulier in beeld moet hebben. Dit tegen spambots. Klik niet eerder dan dat deze tijd verstreken is op okee. Je wordt namelijk weer terug gestuurd. En kan weer 10 a 15 sec wachten. En tevens kan je alles weer opnieuw invullen.
------------
Beide tijden zet ik nu op 11 seconden

Plaats reactie